Előfordult már, hogy véleményt kértél egy általad készített logóról, de a variációk közül nem csak, hogy egyet sem választottak, de földbe is tiportak az észrevételeikkel?

Nyugalom, nem vagy ezzel egyedül!

Hogy többé ne fordulhasson elő veled ez a kellemetlen szituáció, ebben a blogbejegyzésben elmondom, szerintem milyen a jó logó.

Logó

A különböző vállalkozói csoportokban tapasztaltak alapján azt mondhatom, sokan úgy vélik, hogy a logókészítéshez nem kell különösebb ismeret. Elég csak összeválogatni pár nekünk tetsző mintát, kiválasztani a betűtípust és a színeket, és gyorsan megalkothatjuk a vállalkozásunkat képviselő logót. Inspirációból is rengeteget találhatunk már a Pinteresten, illetve számos képszerkesztő program is segíti ezt a folyamatot.

De vajon az így elkészített logó mennyire fog megfelelni az általános követelményeknek?

És mik egyáltalán a jó logóval szemben támasztott követelmények? Ezeket nézzük meg most részletesen. Lássuk, milyen a jó logó!

A jó logó ismérvei

Ahogyan már ebben a korábbi cikkemben is felsoroltam, a jó logó egyedi, könnyen beazonosítható, megjegyezhető, egyszerű, figyelemfelkeltő, időtálló. Érthető az üzenete. Minden felhasználási felületen működőképes, vagyis méretezhető. Monokrómban is használható.

A jó logó egyedi, könnyen beazonosítható, megjegyezhető

Ez a három tulajdonság számomra kéz a kézben jár.

Az egyediség az a fogalom, amit talán nem is kell különösebben magyarázni, miért fontos egy márka szempontjából. Nem szeretnénk, hogy összekeverjenek a konkurenciával, ugye?

A beazonosíthatóság előtérbe helyezésekor azonban figyelembe kell vennünk, hogy míg sokan használnak a tevékenységük megjelenítésére közismert ábrákat, ezek akár károsak is lehetnek.

Mert ha a következő szempont, a megjegyezhetőség nem teljesül, akkor többet ártunk egy ismert ikonnal, mint használunk.

milyen a jó logó

 

Előfordulhat például, hogy ha nem elég meghatározóak az arculati elemeink, egy korábbi vásárlónk esetleg nem talál vissza hozzánk az interneten való keresés során.

És gondoljunk csak bele, vajon hány fodrász használhatja az olló ikont a logójában…

A jó logó egyszerű

Ha csak egy dolgot tanácsolhatnék a jó logóval kapcsolatban az ez lenne: legyen minél egyszerűbb.

Talán a legnagyobb hiba, ha mindent bele akarunk zsúfolni a logóba. Ez több szempontból is problémás. Egyrészt a túl aprólékos minták, összezsúfolt alakzatok nem mutatnak jól, elvész bennük a lényeg. Másrészt egy zsúfolt ábra kicsiben szinte összefolyik, nem lesznek beazonosíthatók az elemei.

A jó logó figyelemfelkeltő

Azt szeretnénk, ha vonzaná a tekintetet. Hogy aki látja, ne tudjon mellette úgy elmenni, hogy ne vésődjön be a látványa.

A jó logó időtálló

Még ha fel is ül az aktuális trendekre, egy-két év múlva sem szabad az elavultság érzetét keltenie.

milyen a jó logó

A jó logónak érthető az üzenete

Mit akarunk üzenni vele? Megbízhatóságot, profizmust, lágyságot, eleganciát? Fontos kérdés. A márka üzenetének a logóban is meg kell jelennie.

A jó logó méretezhető

Szinte biztos, hogy mindannyian találkoztunk már rossz felbontású, pixeles ábrákkal, amit logónak próbált valaki használni.
Éppen ezért alapvető követelmény, hogy logónk minden esetben vektorizált legyen, így akár egy óriásplakáton is jól fog mutatni minőségromlás nélkül.

A jó logó monokrómban is használható

A mai világban, ahol nagyrészt online jelenik meg egy márka, elsőre talán nem is gondolnánk, hogy ez is fontos szempont. De amint előkerül egy ötlet, ahol pl. bélyegzőként vagy vízjelként szeretnénk használni a logónkat, rögtön adódik is az elvárás: egy színben is jól kell mutatnia.

milyen a jó logó

A fentieket szem előtt tartva te is megalkothatod saját logódat, ha van szépérzéked és némi képszerkesztési ismereted.

De ha professzionális segítségre vágysz, akkor keress bátran!

Örömmel segítek, hogy a márkád által hordozott értékeket az online és offline megjelenésed egyaránt tükrözze.