A logó szövegből és képekből álló szimbólum, amely egy vállalkozást azonosít, megkülönböztet a többitől. A jó logó egy vállalkozás alapköve, fontos szerepe van a márka beazonosításában. 

Legalapvetőbb funkciója az, hogy egyedi jelet ad a vállalkozásodnak, amely megkülönböztet a versenytársaktól. 

Ezen felül hordozza a vállalkozásoddal kapcsolatos legfontosabb információkat. Segít az ügyfeleknek megérteni, mit csinálsz, ki vagy milyen értékrendet követsz.

Kommunikálhatja az iparágat, az általad nyújtott szolgáltatást, és a márkaértékeket.

A logó vizuális hatásával segít kiépíti a márka ismertségét, emléket hagy az ügyfeledben. 

Fontos átgondolni, hogy mikor és hol lehet alkalmazni a logókat. Általában online, névjegykártyákon, kirakatokon, reklámaníagokon jelennek meg, de egy vállalkozásnak erre vonatkozó konkrét igényei is lehetnek.

Ebből kiindulva át kell gondolni azt is, hogy egy statikus logó a jobb választás, ami mindenhol ugyanúgy néz ki, vagy egy dinamikus logó, amely a kontextustól függőenváltozik.

A 19. században megjelenő Arts and Crafts mozgalom hatására kezdtek el a gyártók és a mesteremberek egyedileg felismerhető logókat és vízjeleket használni. 

A jó logó ismérvei: egyedi, könnyen beazonosítható, megjegyezhető, egyszerű, figyelemfelkeltő, időtálló. Minden felhasználási felületen működőképes, vagyis méretezhető. Monokrómban is használható. Érthető az üzenete.